مقالات

برترین نمونه موردی های کتابخانه در ایران و جهان

برترین نمونه موردی های کتابخانه در ایران و جهان

اگرچه ممکن است در عصر دیجیتال باشیم، اما هیچ فناوری نمی تواند با احساس یک کتاب خوب در دستان شما مقایسه شود. و ما می خواهیم حجم های مورد علاقه خود را در فضایی راحت، شخصی و منحصر به فرد به نمایش بگذاریم. در حالی که کتابخانه‌های عمومی و دانشگاهی اغلب وسیع و پر از شکوه هستند، کتابخانه‌های خانگی صمیمی‌تر هستند (اما نه کمتر زرق و برق‌دار). اتاق می تواند رسمی و شیک یا رنگارنگ و دنج باشد، و نقاط کانونی شیک مانند نمونه موردی کتابخانه، میز، یا محل نشستن راحت، چیزها را به اندازه حجم های موجود در قفسه ها جالب نگه می دارد. در اینجا، ما زیباترین کتابخانه های خانگی را از آرشیو خود جمع آوری کردیم تا الهام بخش خلوتگاه ادبی شما باشیم. نحوه ایجاد قفسه کتابخانه خانگی را ببینید که کتاب های مورد علاقه شما را برای فضایی که به خوبی طراحی شده و به خوبی خوانده می شود در معرض نمایش قرار می دهد.

برترین نمونه موردی های کتابخانه در ایران و جهان

قفسه بندی مدرن سفید

در واشنگتن دی سی، محله جورج تاون، سیمون جاکوبسن، شریک معماری جاکوبسن، به دو خانه ردیفی 1863 ملحق شد و یک اقامتگاه برای او و خانواده اش ایجاد کرد. یک اتاق نشیمن توسط لوکوربوزیه و ایمز به یک کتابخانه با قفسه‌هایی مانند جعبه تخم مرغ، صندلی‌ها و میزها و یک میز طراحی شده توسط معمار تبدیل شد.

قفسه های چوبی سر به فلک کشیده

کاترین نیومن در مورد کتابخانه خانه پست مدرن تورنتو که با طراح و سازنده معماری پیتر سبولاک طراحی کرده است ، می گوید: «اشاره مبهم به نظم کلاسیک یونی دارد» . سرستون‌های حکاکی شده اتاق با تعداد زیادی عتیقه جات قابل توجه تکمیل می‌شوند، از جمله میز کار حدوداً 1790 از چوب ساتن.

کتابخانه ای که وظیفه مضاعف را انجام می دهد

باربارا گلداسمیت، نویسنده و مورخ پرفروش، که طراح داخلی میکا ارتگون را برای به روز رسانی و تزئین آپارتمان در خیابان پارک خود استخدام کرده است، می گوید: «من می خواستم کتابخانه ای داشته باشم که به عنوان یک اتاق ناهارخوری دو چندان شود، جایی که بتوانم با کتاب هایی که دوست دارم محاصره شوم. .

نمایشگر جمع آوری شده

استیون شادلی طراح و دایان کیتون بازیگر که علاقه زیادی به بازسازی خانه‌های قدیمی کالیفرنیا دارد، سالن ورودی دوبله خانه احیای استعمار اسپانیایی خود در بورلی هیلز را به یک کتابخانه ورودی تبدیل کردند و آن را با گلدان‌ها و دیگر مصنوعات و همچنین کتاب پر کردند. اختصاص به هنرهای تجسمی شادلی توضیح می دهد: «کتابخانه حال و هوا را ایجاد می کند. “این تقطیر همه چیزهایی است که در خانه می گذرد.”

کتابخانه پنت هاوس دو ارتفاع

در یک پنت هاوس 17500 فوت مربعی مشرف به بندر مونت کارلو ، مارتین کمپ، طراح ارشد Candy & Candy، کتابخانه ای مجلل و در عین حال جذاب را در فضایی که زمانی غار بود، تولید کرد. کمپ تعداد زیادی کتاب عتیقه و مدرن را برای اتاق انتخاب کرد، که او اعتراف کرد که “بسیار کار سختی نیست، زیرا من عاشق کتاب هستم.”

کتابخانه ای با نمای

در خانه‌ای که در دره کارمل کالیفرنیا بازسازی کرد ، سالی سیرکین لوئیس، طراح، کتابخانه را با قفسه‌هایی احاطه کرد، درهای فرانسوی را برای نمایش مناظر سرسبز اضافه کرد، و فضا را با صندلی‌های راحتی Le Corbusier Grand Confort تجهیز کرد.

نمایش مدرن کتاب های عتیقه

معمار دیوید لینگ یک آپارتمان Upper East Side را برای یک جراح مغز و اعصاب کتاب دوست بازسازی کرد و یک کتابخانه کتاب کمیاب – که لینگ آن را “نقطه محوری طراحی” توصیف کرد – در ترکیب قرار داد. کتاب‌های پزشکی که برخی از آنها به قرن پانزدهم برمی‌گردد، در قفسه‌های مدرن قرار دارند. قسمت نشیمن دارای یک میز میس ون در روه بارسلونا است که با یک صندلی عاشقانه لوکوربوزیه و صندلی های تکه دار احاطه شده است.

منبع:خط معمار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.