رساله معماری مدرسهپایان نامه معماری مدرسهپروژه معماری مدرسه

پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی به همراه (نقشه اتوکد، رویت ،3dmax، رندر، پوستر و PSD)

پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی به همراه (نقشه اتوکد، رویت ،3dmax، رندر، پوستر و PSD)

 

پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی یکی از معدود مواردی است که توسط اساتید بر عهده دانشجویان گذاشته می‌شود. بنابرین در این مطلب از فروشگاه معماری معماردیلی، به ارائه پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی در قالب فایل اتوکدی، رویت، تری دی مکس، رندر، پوستر و PSD لایه‌باز می‌پردازیم.

پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی به همراه (نقشه اتوکد، رویت ،3dmax، رندر، پوستر و PSD)

مدرسه معلولین جسمی و حرکتی:

معلولین یکی از گروه های آسیب پذیر جامعه محسوب میشوند که در بین این گروه اجتماعی، کودکان آسیب پذیرتر هستند. تعدادی از کودکان معلول جامعه را کودکان معلول جسمی حرکتی تشکیل میدهند. این کودکان به دلایلی نمیتوانند مانند کودکان هم سن خود حرکت کنند و فرآیند رشد حرکتی با تاخیر همراه هست. در این پژوهش با بررسی مشکلات و نیازهای این کودکان به این مهم رسیده شد که بازی نیاز حیاتی کودکان معلول جسمی _حرکتی می باشد. در دوران کودکی، محیط در عمل و یادگیری طی عمل نقش مهم و محوری دارد و کودکان با حضور در فضاهای آموزشی و همراهی با همسالان خود بسیاری از مقتضیات زندگی را می آموزند. فقدان فضاهای آموزشی معاصر ایران در مقاطع پیش دبستانی برای این کودکان به وضوح در فضاهای شهری دیده میشود.

یک مدرسه معلولین حرکتی و جسمی بر خلاف سایر مدارس عادی، نیازمند فضاهای متفاوت بسیاری است که همگی در جهت تسهیل هرچه بیشتر حضور توانجویان تدارک دیده شده‌اند. توانجویان می‌توانند با استفاده از امکانات موجود، علاوه بر کسب آموزش‌های درسی مشابه سایر همسن و سالان خود، به کسب مهارت‌های ویژه‌ای نیز بپردازند که می‌تواند یاریگر آنها در زندگی روزمره باشد. هرچند که وجود تجهیزات کافی نیز اهمیت بسیاری در بهره‌وری این روش دارد.

پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی:

کودکان با معلولیت جسمی- حرکتی گروه کوچکی از کودکان استثنائی را تشکیل می دهند. جهت مناسب سازی مدرسه برای کودکان معلول جسمی-حرکتی نیازمند به تغییرات و اصلاحاتی در معماری ساختمان مدارس و سازگاری ساختمان های آموزشی با شرایط خاص دانش آموزان معلول می باشیم. هدف ها و برنامه های آموزشی برای کودکانی که تنها از نظر جسمانی معلولیت دارند، معمولاً شبیه هدف ها و برنامه هایی است که برای کودکان غیرمعلول اجرا می شود.

همچنین برنامه هایی برای آموزش مهارت های حرکتی، مهارت های لازم در زندگی و مهارت های شغلی ممکن است لازم باشد. ارگونومی با ارزیابی قابلیت ها و توانایی ها و محدودیت هایی که در انسان وجود دارد، اطلاعاتی را به دست می آورد که این اطلاعات در زمینه های مختلف بکارگرفته می شود. هدف اصلی آن برقراری ارتباط بین انسان و محیط می باشد. در طراحی جزئیات فضاهای داخلی و خارجی مدرسه برای معلولین جسمی- حرکتی توجه به نیازها، ویژگی ها، خصوصیات رفتاری و حرکتی امری ضروری است. باتوجه به اینکه معلولین با مشکلات و محدودیت های خاصی روبرو هستند باید ساختمان های آموزشی با شرایط و ویژگی های خاص دانش آموزان معلول سازگاری داشته باشد و پاسخگوی نیازهای دانش آموزان معلول باشد.

توضیحات تکمیلی:

پروژه مورد نظر در زمینی به وسعت ۱۲۳۹۰ متر طراحی شده است که زیربنای ساخته شده با کاربری مدرسه ۳۹۲۱ متر است. در طراحی پلان این پروژه از سبک پلان آزاد استفاده شده است که متشکل از حجم‌های مکعبی به هم پیوسته هستند. محوطه‌ای که برای این پروژه طراحی شده است خود متشکل از امکانات همچون وسایل ورزشی، زمین بسکتبال، زمین فوتسال، پارکینگ، آلاچیق و آبنما می باشد. ورودی اصلی پروژه در جهت غربی قرار دارد. پس از ورودی شما به فضای تقسیم پروژه می رسید که راه پله و آسانسو در مرکز فضا قرار دارد و فضا‌های خدماتی و اداری در مجاورت این فضا قرار دارند. طبقه دوم نیز متراژ ۱۴۰۹ متر به بخش آموزشی اختصاص داده شده است که به وسیله راه پله، آسانسور و رمپ قابل دسترسی است طراحی رمپ در مرکز این پروژه برای سهولت دسترسی معلولین با طبقات فوقانی می‌باشد.

اسکرین شات پلان پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی:

مدارک فنی و مستندات پروژه کامل مدرسه معلولین جسمی و حرکتی:

فایل اتوکد

۱۰ رندر با‌ کیفیت

پوستر

فایل تری دی مکس

فایل رویت

فایل لومیون

فایل PSD لایه‌باز (قابل ویرایش)

پلان‌های ترسیمی پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی:

سایت پلان

پلان طبقه همکف

پلان طبقه اول

پلان پشت بام

نمای شمالی

نمای جنوبی

نمای شرقی

نمای غربی

برش A-A

برش B-B

فضاهای ترسیمی پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی:

پلان طبقه همکف:

ورودی

پذیرش

راه پله

آسانسور

انتظار ورودی

اتاق ویلچر

اتاق مشاوره

اتاق استراحت کارکنان

تعویض لباس کارکنان خانم

تعویض لباس کارکنان آقا

سرویس کارکنان

آبدارخانه

اتاق ریاست

اتاق معاونت

اتاق جلسه

کلاس توجیهی

اتاق معاینه

اتاق مشاوره

کلاس

مشاوره عمومی

انباری

سایت اداری

اتاق جلسه معلولین

فعالیت گروهی

آتلیه

اتاق کنفرانس

سایت معلولین

سرویس معلولین

فضای انتظار

فضای سبز – شیشه‌ای

لابی

اتاق فیزیوتراپی

اتاق مربی

سالن ورزش‌های فکری

رختکن

حمام

سالن ورزشی

قسمت ورزشی

سالن استخر

استخر

جگوزی

رمپ

پلان طبقه اول:

انتظار برای معلولین

انباری

راه پله

آسانسور

کلاس

آتلیه

نمازخانه

کافی

آشپزخانه کافی

سرویس معلولین

اتاق مشاوره

کتابخانه

سالن مطالعه

فضای انتظار لابی

لابی

رمپ

پروژه کامل مدرسه معلولین جسمی و حرکتی برای نخستین بار و به طور اختصاصی، توسط فروشگاه معماری معماردیلی و در قالب فایل اتوکدی، رویت، تری دی مکس، رندر، پوستر و PSD لایه‌باز تهیه و تدوین شده است و هم اکنون در اختیار شما عزیزان قرار دارد. شما با خرید و دانلود پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی، یکی از بهترین انواع پروژه معماری را دست خواهید داشت که می‌تواند به عنوان یک الگو جهت طراحی یک پروژه معماری مدرسه معلولین جسمی و حرکتی دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مشخصات محصول:

  • نام محصول: پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی به همراه (نقشه اتوکد، رویت ،3dmax، رندر، پوستر و PSD)
  • فرمت فایل:(نقشه اتوکد، رویت ،3dmax، رندر، پوستر و PSD)
  • حجم فایل:75 مگابایت  
قیمت قبلی: 140000 تومان

نحوه خرید :

 ۱- کلیک روی دکمه خرید و پرداخت ۲- ثبت ایمیل و مشخصات ۳- پرداخت مبلغ با کلیه کارتهای بانکی ۴-  نمایش لینک دانلود فایل  و ارسال یک نسخه به ایمیل شما

دوستان عزیز در صورت هرگونه مشکل در خرید یا دانلود فایل و همچنین سوال در مورد محصول لطفا با شماره 09100894906 از طریق تلفن و تلگرام باما در ارتباط باشید.

پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی به همراه (نقشه اتوکد، رویت ،3dmax، رندر، پوستر و PSD)،پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی به همراه (نقشه اتوکد، رویت ،3dmax، رندر، پوستر و PSD)،پروژه مدرسه معلولین جسمی و حرکتی به همراه (نقشه اتوکد، رویت ،3dmax، رندر، پوستر و PSD)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.